عضو شورای شهر مشهد با اعلام اینکه ۱۲۰ نوع گیاه مضر و حساسیت‌زا در مشهد کاشته می‌شود خواستار توقف این فرآیند شد. 

ضمیری: ۱۲۰ گونه گیاه حساسیت‌زا در فضای سبز مشهد کاشته می‌شود!

به گزارش قدس خراسان آنلاین، جلسه علنی شورای شهر مشهد در حالی شصت و دومین شماره خود را گذراند که شهردار مشهد همچنان پای ثابت تذکرات شورا بوده و خطاب گلایه های مکرر اعضای شورای شهر مشهد قرار گرفت. اما کاشت گیاهان مضر برای سلامت انسان و محیط زیست و همچنین درامد شهرداری از تخلفات ساختمانی و عملکرد ایستگاه‌های میانی پسماند از دیگر نکات جنجالی و داغ این روز بود.

پروژه‌های نیمه تمام هرچه زودتر باید به بهره برداری برسند


در ابتدای این جلسه، رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای شورای ششم در حوزه حمل‌ونقل، خط سه قطارشهری و اتصال پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) به میدان شهداست که باید با جدیت از سوی شهرداری دنبال شود.


حسن موحدیان با بیان اینکه در شهر مشهد مقدس، طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای گسترش حمل و نقل عمومی صورت گرفته، افزود: در عین حال تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و پروژه‌های نیمه‌تمام، هرچه زودتر باید به بهره‌برداری برسند.


رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در نطق پیش از دستور گفت: ضعف، تعلل و تأخیر مدیریت کلان شهر در اجرای برخی مصوبات و بهره برداری از برخی پروژه‌ها، از جمله تأخیر در تکمیل تقاطع غیرهمسطح آزادگان و چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) به آیت ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق)، توقف پروژه جلوخان پایانه امام رضا (ع)، توقف عملیات اجرایی پارکینگ هشت آباد و پل ریل راه آهن (که اگر ورود مستقیم و پیگیری های شورای اسلامی شهر نبود، این دو پروژه هنوز هم متوقف بودند)، باعث شد که باوجود تلاش و کوشش قابل تقدیر کارکنان و همکاران مدیریت شهری در همه سطوح، خدمات شایسته ای که می‌توانستند در همین زمان بیش از یک سال به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه شوند، محقق نشوند.


در ادامه شورا وارد دستور کارهای این جلسه شد که در اولین دستورکار این جلسه به نامگذاری یک میدان و یک پل به نام شهدای گرانقدر اختصاص یافت. تصویب طرح خواهرخواندگی مشهد و کربلاء معلی، دومین دستورکار این جلسه بود که با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرهای مشهد مقدس و کربلای معلی اقدام کند.


طرح انجام مطالعات رفع معضلات یا جابجایی ایستگاه‌های میانی پسماند نیز دیگر دستور این جلسه بود که به تصویب رسید. طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است، در راستای رفع معضلات بهداشتی، بو و غیره ناشی از ایستگاه‌های میانی پسماند در سطح شهر، ظرف مدت ۶ ماه نسبت به انجام مطالعات جهت رفع معضلات یا جابجایی ایستگاه‌های میانی پسماند به بیرون از شهر اقدام و نتیجه را به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند، در بخشی از بررسی این دستور کار دائمی در این باره گفت: مشکل اساسی کم‌کاری شهرداری در اجراست که پیمانکاران زباله‌ها را در ایستگاه های میانی پسماند به جای خالی کردن در محفظه های سربسته به خاطر نبود آنان در همان محل چاله تخلیه را انجام داده و به همین دلیل بوی بسیار بدی در اطراف وجود دارد.

مجید طهوریان عسگری نیز از رئیس و اعضا شورای شهر و مدیران شهردای خواست یک بار ساعت ۷ شب در منطقه بلوار مفتح حضور یابند تا ببیند چه بویی برای ساکنان این محدوده ایجاد شده است.


شهرداری به افزایش تخلفات ساختمانی کمک می‌کند


چهارمین دستور کار شورای شهر طرح کاهش وابستگی درآمدی شهرداری مشهد به منابع حاصل از تخلفات ساختمانی بود. در حاشیه بررسی این دستور کار ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گفت: ما اعلام می‌کنیم که خواسته ما جلوگیری از تخلفات ساختمانی است اما در مقابل هرساله بودجه درآمد شهرداری مشهد از این ردیف افزایش می‌یابد و شهرداری برای تحقق این درآمد در بودجه سنواتی باید تلاش کند تا محقق شود و این یعنی خود شهرداری به افزایش تخلفات ساختمانی کمک می‌کند که نباید اینطور باشد. در نهایت این طرح به تصویب رسید و هر ساله به میزان ۱۰ درصد تا تحقق حداکثر وابستگی به درآمدهای پایدار اقدام کند.


پنجمین دستور طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه جایگزینی گونه‌های گیاهی ناسازگار با اقلیم مشهد و سلامت انسان بود که ضمیری درباره این طرح متذکر شد: در شهر مشهد ۱۲۰ گونه گیاهی ناسازگار با سلامت انسان وجود داشته و برخی از آنان آلرژی با گرید ۱۰ داشته که بیشترین کاشت را در این حوزه دارد. با تصویب این مصوبه، شهرداری باید برنامه جایگزینی گونه‌های گیاهی ناسازگار با اقلیم و سلامت انسان در شهر مشهد مقدس را ظرف مدت ۳ ماه تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

آخرین دستورکار لایحه کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین تحت نظارت مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد مقدس بود که به تصویب رسید.


در حاشیه این جلسه از هشت نفر از برترین های حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد به مناسبت روز حمل و نقل تقدیر شد و اعضا شورای شهر تبریز نیز در این جلسه حضور داشتند و از شورای شهر مشهد نیز تقدیر کردند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.